Externe post algemeen

Informatie over hoe klant te worden bij Post & Transport en over de barcodes achterop de enveloppen.

P&T is primair verantwoordelijk voor het verzenden van de universitaire post. Maar wij verzorgen ook de verzending van post van derden. Zij waarderen de snelle service en de lage prijzen. Mocht u ook regelmatig iets verzenden en heeft u geen zin meer om daarvoor naar het Postkantoor te gaan om postzegels te plakken of om een eigen frankeermachine aan te houden, neem dan contact met ons op om klant bij ons te worden. De post wordt bij u opgehaald, gesorteerd, gefrankeerd en afgeleverd aan PostNL of andere postvervoerders. Uw post wordt zo voordelig mogelijk verzonden en maandelijks krijgt u een gespecificeerde factuur. Dus als u klant wilt worden bij P&T, neem dan contact (telefoon 071-5273209) op.


Barcode/streepjescode

Voor de bepaling van de juiste kostenplaats gebruikt P&T een streepjescode. P&T heeft daarvoor een systeem aangeschaft, bestaande uit een computerprogramma en postverwerkingsmachines. Die postverwerkingsmachines zorgen voor de correcte frankeeraanduiding, het lezen van de streepjescode en het bepalen van het gewicht. Het computerprogramma registreert deze gegevens zodat facturatie kan plaatsvinden. Het systeem maakt het mogelijk dat u per verzonden poststuk wordt aangeslagen. 

Nieuwe universiteitsenveloppen zijn meestal al voorzien van de juiste barcode. Mocht u hier niet over deze enveloppen met barcode beschikken, neem dan contact met ons op per email of telefoon (071 527 3209).

Mocht uw enveloppen geen barcode hebben, dan kan Post & Transport die helaas niet in behandeling nemen.

Laatst Gewijzigd: 07-09-2016