Bedrijfshulpverlening (BHV) en EHBO

In alle universitaire gebouwen is een bedrijfshulporganisatie aanwezig, kortweg BHV genoemd.

Coördinator BHV Faculteit Governance and Global Affairs

Elke BHV ploeg bestaat uit een coördinator en BHV-ers. Dit zijn altijd mensen uit de eigen organisatie. De coördinator van Faculteit Governance and Global Affairs is Henk Ellert, bereikbaar via de servicedesk, tst. 8202.


Taken van een BHV'er of EHBO'er

De BHV/EHBO-ploeg bestaat uit mensen die werkzaam zijn in het gebouw. Zij volgen regelmatig trainingen en opleidingen met betrekking tot de bedrijfshulpverlening. De kerntaken zijn:

  • het verlenen van eerste hulp bij ongevallen;
  • bestrijden van beperken van een beginnende brand;
  • het voorkomen en beperken van ongevallen;
  • het alarmeren en evacueren van werknemers en derden;
  • het alarmeren en samenwerken met externe hulpverleningsdiensten.

Cursussen

Er geldt een wettelijk minimum voor de bezetting van de BHV-ploeg. We zijn dan ook altijd op zoek naar mensen die het team kunnen versterken. Voor inzet aan de BHV-activiteiten krijg je een vergoeding.
De cursussen voor BHV'ers en EHBO’ers worden centraal georganiseerd door de opleidingscoördinator van de Interne Arbodienst/Dienst Veiligheid en Milieu. Alle opleidingen worden in werktijd gegeven.

Aanmelden voor de BHV-ploeg kan via Henk Ellert, servicemanager Faculteit Governance and Global Affairs, of via de Servicedesk.

Aanvullende informatie BHV

Aanvullende informatie kunt u vinden:

Laatst Gewijzigd: 15-04-2016